söndag 8 augusti 2010

Två träningspass idag.

Det första var på eftermiddagen med AL, där jag började lite med framförgåendet med Krux. Jag är faktiskt lite förvånad över hur fort han förstod att han faktiskt SKULLE gå före mig istället för vid sidan, när vi var på väg mot en boll.

Fortsatte lite på släpp-övningarna på agilityn med Polly, satte in ett däck och då blev det rätt svårt, faktiskt. Avslutade med att göra en sväng med ett framförbyte in i den raksträckan som vi hade kört på innan, då fick hon se att jag lade ut bollen. Det gick iaf bra. :-)

På kvällen tränade jag och Eva - körde igenom slutet av programmet i tvåan - apportering, hopp sitt hopp och fjärren, tävlingsmässigt. Första gången gick allt bra förutom att han tjuvade på uthoppet, andra gången fick han lite hjärnsläpp på fjärren så det blev ett extrakommando på sista läggandet, och så tjuvade han på uppsättandet. Men faktiskt, jag är nöjd!
Jag provade några fler framförgåenden, och han kom ihåg ganska fort. Kunde tom. köra med två målpunkter, så nästa gång ska jag börja ta bort startretningen lite tror jag.

Vi avslutade med att köra igenom vår lilla uppvisning, jag börjar bli nervös för det faktiskt. Det går INTE bra med fria följet... han släpper, tappar, hittar på andra grejer och är rätt oengagerad. Resten - fjärren, att stå stilla när Skutt hoppar över honom, inkallning med ställande och apporteringen går skitbra, så det är jag inte så nervös över.

2 kommentarer: