tisdag 24 augusti 2010

"Inte troligt"

sa han-som-har-koll uppe på universitetet om min reservplats. FAN, jag som liksom hade inbillat mig att det nog skulle gå, så att jag slapp Gävle. :-(
Riktigt besviken och smådeppig blev jag.
På fredag kl. 10 (när jag tränar sök? hm, måste förvarna de andra om att jag kommer ha på mobilen och kanske blir tvungen att svara efter kl. 10) är uppropet i Umeå, så efter det kan jag, om jag nu har en sån där tur som jag ju aldrig har, få ett samtal om att jag har kommit in.

Jag har i alla fall fått tag på boende i Gävle. En kusin till pappa tror jag det var? De bodde strax utanför, och hade en liten stuga på gården som jag kunde bo i. Det fanns ingen toa och dusch där, men jag gissar att jag kan få låna deras i stugan? Låter HUR perfekt som helst, då behöver jag ju inte störa dem så mycket heller. De hade en hund de med, en stor blandrastik av nåt slag, som Krux säkert kommer bli jättekär i. ;-) Och om hon tycker att han är pest (eller vi inte står ut) så behöver de ju liksom inte träffas heller eftersom jag bodde i en egen liten stuga.
Jag skickade pappa att ta reda på hur mycket de vill ha för att jag bor där, hoppas det inte är alltför mycket bara.

Fantastiskt trevliga lät det som att de var iaf, så det ska nog gå bra. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar