tisdag 24 augusti 2010

Jaktträning - fält och skotträning.

Igår kväll var det dags för första träffen med jaktträningsgruppen. Första försöket med att ha en träningsgrupp blev ju bara skit - ingen dök upp, jag fick liksom jaga på folk och det blev BARA jobbigt och drygt att försöka hålla reda på allt. NÄVER igen, säger jag ju.
Den här gången kör vi samma tid och plats alla gånger, och de som har lust att dyka upp, de dyker upp. Rinner det ut i sanden så att inga kommer, då tränar man själv eller skiter i det. Typ.
Igår var vi fyra stycken, körde lite fält. Det gick bra i det stora hela, men jag blev lite tveksam igen. När det inte är så mycket ute på fältet så sticker han till Kiruna och letar lite där. Är det bra att han utökar sökområdet när han inte hittar nåt, eller är det dumt att han går så långt ut och inte är nog envis?

Avslutade med lite skott, vilket gick väldigt bra. Annan skytt, och uppbundna hundar som skällde vid skotten, men min hund, han var TYST! :-D

Nästa gång ska det kastas också. Kanske jag kan övertala någon i sökgruppen att skjuta lite imorgon kväll?

1 kommentar:

  1. Vet hur det är att försöka driva en träningsgrupp, det är ofta rätt mycket slit. Folk som inte dyker upp och så. När jag slutade ringa och tjata på mina med-tränare så rann gruppen ut i sanden och det blev inget mer.

    SvaraRadera