söndag 8 augusti 2010

Tunnbrödsbak

Mina föräldrar har en riktig bakugn hemma, de brukar baka tunnbröd vilket faktiskt är RIKTIGT skoj. :-) Dags för sånt var det idag.
AL hängde på, vi gick en promenad upp i skogen, hundarna badade i diverse diken och stank apa. Jag försökte skölja av Krux med vattenslangen ute, men insåg rätt fort att det inte var nån mening. Tog in honom och fick stå i duschen säkerligen en halvtimma för att få honom ganska ren. Sköljde och sköljde och schamponerade och sköljde och sköljde... Och det bara fortsatte rinna smutsigt vatten. :-/
Kyuss orkade jag inte göra nåt alls åt, så han är jätteäcklig fortfarande.

Efter det "roade" jag mig med diverse djurvård. Klippte klor på alla djur utom ena katten, ryckte lite päls av dvärgschnauzern, städade lite öron och rensade tänder på alla hundar. Försökte rensa på ena katten också, men han var inte så samarbetsvillig.
Dvärgschnauzerns tänder var rena katastrofen. Så otroligt mycket tandsten har jag nog aldrig sett! Och i Kottes mun hittade jag nåt som jag gissar var en P1a nån gång i tiden?? Nu såg det mest ut som... Ja, jag vet inte.
Sist men inte minst, upp till Ida med familj och åt god mat och drack ett glas vin! Mycket lugn helg, det här.

Den här lille gossen var inte så här glad mot mig jämt, kan jag ju säga... Ett tag räckte det med att han TITTADE på mig för att han skulle brista ut i ett illvrål. Och jag, min elaka människa, tyckte att det var rätt skoj. *skäms lite*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar