torsdag 19 augusti 2010

Duktiga Pollyboll!!!!

Agilityträning på klubben ikväll. Första loppet, en klass 1-bana, tänkte jag att jag skulle träna lite på... Det blev inte så bra. Hon klarar ju inte bakombyten, skick in i tunnlar och slalom när jag är långt bakom och att bli skickad ut över hinder.
Insåg att det var rätt korkat av mig, så nästa lopp körde vi järnet istället. och sipåfan, när jag faktiskt HJÄLPER henne att klara saker och ting, och det flyter på, så är hon ju riktigt duktig!! Gick att skicka ut över hinder av bara farten, och framförbyten fungerar bara bättre och bättre. Hon klarade däcket MYCKET bra, jag var tvungen att skicka henne UT runt däcket så att hon kunde ta det, och hon GÖR det! Klar risk för att ta ramen i en sådan sväng, även på en lite mer rutinerad hund. Hon fick tom. gå in i slalomet när jag var på "fel" sida, och klarade den ingången i fart från ett annat hinder. *stolt*

Krux fick bara några platsliggningar, så han tyckte att det var en tråååååååkig kväll på klubben gissar jag. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar