torsdag 5 augusti 2010

Kontroverser i tvättstugan

Förra gången vi skulle tvätta, så var det en snubbe som hade snott tiden. Jag speedade på maskinerna och slängde ut hans tvättar - när jag kom ner så var han där och det blev ett jäkla massa tjafs innan jag äntligen kunde förklara för honom att nej, jag har INTE missat min tid, det har INTE gått en timma - det är HAN som har stulit min tid.

Han blev också väldigt fundersam över att hans tvättar nog inte var rena eftersom jag hade tryckt fram i programmet, tror att han tyckte att jag skulle ha väntat in hans tvättar trots att HAN stal MIN tid.

Den här gången var det också nån i tvättstugan, som var HELT säker på att det var den 6:e idag. Eftersom jag inte ville säga nåt innan jag hade kollat, traskade jag alltså upp igen varpå mannen i hushållet blir mäkta upprörd eftersom det är den 5:e och går ner och jagar ut kvinnan.

Ska bli spännande att se om hon också blev upprörd för att vi vill tvätta på VÅRA tider, som den där mannen som jag pratade med förra gången, men nu när jag var nere så skrattade hon och bad om ursäkt, så det tror jag INTE.


Jag har varit med om att folk bråkar om att det är ostädat och att man råkar glömma och tvättar över sin tid, men i det här huset verkar det vara en enorm osäkerhet över klocka och kalender???

Nu ska jag gå och lägga mig en stund, kanske, kanske jag hinner somna en liten sväng innan jag ska springa ner i tvättstugan igen.... Undrar hur det går DEN gången?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar