måndag 2 augusti 2010

Ikväll, på klubben, efter träningen

så fick jag en komplimang, som jag blev så himla glad av. Mitt under pratet avbryter mig min kompis med att säga till mig "Visst vet du om att du är väldigt söt?"

Så nu går jag liksom omkring här och känner mig, ja, precis, väldigt söt. Hon är liksom ingen som slösar med ytliga komplimanger, det hon säger menar hon. Så jag är väldigt söt.

Träningen var ömsom vin ömsom vatten.... Fria följet var rätt bra, fick en liten aha-upplevelse på hur jag ska hjälpa min ambitiösa hund att förstå att man INTE behöver slänga ner rumpan så fort man får chansen - tex i vänstersvängar. Och mitt problem med att han driver ut lite i högersvängar och helt om, var tydligen inget problem alls, eftersom det inte syns.
Däremot så pratade en annan kompis med mig när vi har lämnat hundarna på platsen, och dum som jag är, så svarar jag. Varpå min hund helt plötsligt står upp.
Den andra platsen låg han visserligen, men ändrar läge några gånger. Eller så försöker han få det se UT som att han bara väger över tyngden, men eftersom jag inte är SÅ dum så ser jag ju att det han EGENTLIGEN pysslar med, är att krypa. Snyggt gjort, även när jag (lite diskretare den här gången...) påpekar det för Marie så ser hon det inte. Men när jag kom tillbaka låg han klart och tydligt en bra bit längre fram.
Lina och krok it is.

Men min och Evas uppvisning - fan, det kan bli så jäkla bra!!! :-D Skitskoj har vi iaf när vi tränar, så även om det skulle bli skit på uppvisningen så har vi haft jäkla KUL.

2 kommentarer:

  1. När var det ni skulle ha uppvisning? Och klockslagen när du lägger upp inlägg verkar helt galet du får nog kolla dina inställningar lite. Kul att du bloggar och ofta så jag får något att läsa!

    SvaraRadera
  2. jo, det är nästa steg, det där med klockan.... jag lyckades ju fixa så att man kan kommentera, jag måste bara vara stolt över det ett tag innan jag försöker med nästa inställning. *s* uppvisningen är när klubben har utställningarna och lydnadstävlingen och vad det nu är - 10 eller 11 september eller nåt?

    SvaraRadera