lördag 14 augusti 2010

Bananflugor

*Fälla med äppelcidervinäger, honung och en droppe diskmedel i ett glas: check, fast det är vitvinsvinäger. hoppas att a)det funkar med vitvinsvinäger och b)att ingen får ett städryck helt plötsligt och SLÄNGER min fälla....

*ta bort alla sopor:tja, check, de är ju undanstängda iaf, det borde väl räcka??

*diska allt på en gång - lämna inget ätbart framme:check, tror jag. Sanerade köket i förrgår, diskade allt direkt under dagen igår... Tyvärr blir man ju inte så smart när man dricker, så självklart tänkte jag inte på bananflugor igår när vi drog från lägenheten och in till stan - på köksbordet stod alla burkar med öl, alla glas med en liten skvätt drink, nån nästan tom burk med cider..... Så de där jävla flugorna har OCKSÅ festat inatt :-/

*Hälla kokande vatten i alla avlopp, för det är där bananflugan lägger sina ägg: snart check, vattnet måste bara börja koka.

Nu har jag alltså följt ungefär alla tips som jag har googlat rätt på för att få död på kräken. Nån som vet nåt bra tips som jag har missat? Jag HATAR verkligen de där äckliga vidriga flugorna.

2 kommentarer:

  1. vitvinsvinäger funkar också. :)

    SvaraRadera
  2. hehe jaa, det gjorde det - och jag jublar för varje fluga som har drunknat *moahahaha*

    SvaraRadera