tisdag 1 mars 2011

Kennelhosta?

I onsdags hostade Krux. Han hostade först till några gånger när han tuggade på ett ben, och visst kan han ha fått lite benmjöl eller en liten benbit eller nåt i halsen, men det LÄT som kennelhosta. Under kvällen hostade han till ett par gånger till, efter det har jag inte hört något hostande. Kyuss hostade till en gång dagen efter, bara ett host, men det lät inte särskilt mycket som kennelhosta. Det är den enda gången han har hostat vad jag kommer ihåg/vad jag har märkt. Polly har inte hostat nåt.
Krux har inte heller hostat när man tycker att han BORDE ha hostat - när vi har varit ute när det har varit kallt eller när halsbandet nyper åt runt halsen för att han har dragit.

Är det nån som vet om det går kennelhosta nu?

Det känns aningen töntigt att isolera hundarna (det är visserligen inget större problem, det var jäkla trist att vara i träningslokalen i två timmar UTAN hund i lördags...) i en månad för det där, min plan är att isolera dem i två veckor för att se om någon av de andra börjar hosta. Är det dumt?

2 kommentarer:

  1. japp, det går kennelhosta. I Stlm är den riktigt utbredd. Våra agilityvänner i Stöcksjö har det på båda sina hundar..

    Så även om det är tråkigt skulle jag rekommendera att hålla dig till karenstiden!

    SvaraRadera
  2. Jo, jag hörde att den går i sthlm, men mina hundar har inte träffat någon hund som har varit neröver de senaste månaderna... De har inte träffat agilityvännerna i stöcksjö heller. Men bra, då vet jag att jag inte är töntig som isolerar hundarna ett tag nu då, även fast jag inte tror att de har någon kennelhosta. tack carin för infon!

    SvaraRadera