lördag 5 mars 2011

Hur gick det med to do-listan?

Mja...
Träna ute på klubben (ska ta med mig böckerna som blev kvar från TLkursen också) CHECK! Rapport följer nedan...
Förbereda måndagens seminarium eh, nä, inte än.
Sammanställa lista på kursdeltagare påbörjat
plantera tomater japp!! de har inte växt så mycket än, bara. *sur*
städa undan på balkongen efter vintern CHECK!
göra storkok med köttfärssås CHECK!

Jag har även lagt till "laga jackan" och "maila lite" på listan.
Dessutom har jag faktiskt varit duktig och gått promenad med hundarna och lite annat småplock. Nu är frågan om jag ska vara duktig och hålla mig till listan, dvs. laga jacka, maila, sammanställa kursdeltagare och plugga eller om jag ska utnyttja att det är lördag och man får svulla och göra en cheesecake?

Träningen på klubben blev inte riktigt som planerat. Jag hade tänkt köra inkallning, några rutor och filma lite fritt följ innan jag ev. tränade vittring (om jag kände att han var i rätt sinnesstämning för det) och sedan lägga plats.

Inkallningen var bara att glömma, det är way too isigt och halt på parkeringen för sånt. Jag hittade ett par fläckar där det var bättre där jag kunde ställa upp rutor, gjorde tre skick som gick jäkligt bra, men jag hade glömt kameran så jag kunde inte filma fria följet. Det var faktiskt synd, för jag undrar hur långt fram han går nu?? Det kändes som att det var för långt fram, nämligen, och jag fick bak honom, men jag hade velat se om det var så illa som det kändes.

Vittringen gick sådär. Men IGEN så petar han i fel pinne på första skicket. Efter det första skicket gick det bra, jag gjorde väl sisådär 15 vittringar, men det är störande att han inte kan låta bli att peta i fel pinne på första skicket. Någon gång där i mitten lyckades han skopa upp TVÅ pinnar också - de låg ganska nära och när han hittade rätt pinne tog han den och en till som råkade följa med i munnen liksom. Han såg lite kul ut när han spottade ut pinnarna och fick göra ett TILL sök på de två pinnarna som nu låg halvvägs till mig.

Mot slutet testade jag att inte bryta för belöning, och se om han självmant skulle komma in till position med pinnen. Han slängde ut den ur munnen vid mina fötter, skopade upp den igen och satte sig fot utan att jag sa nåt. Jag gjorde några ingångar med pinne, och skickade honom på ensam pinne för att påminna honom om att man ska komma in med den, och provade igen. Han tenderar till att fuska med ingångarna när man sätter ihop det till att hämta på lite avstånd/bland pinnarna, då sätter han sig gärna långt ut och snett. Fick dock till det på slutet.

Nöjd och glad åker jag hem, och kommer på när jag är inne i stan igen att jag förträngde glömde den där jäkla platsliggningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar