söndag 27 mars 2011

Hoffmaestro, badminton, spökhistoria och marängsviss

I fredags roade jag mig med att städa lägenheten mellan telefonsamtalen, för att det skulle se ok ut här när lägenheten gästades av diverse partysugna människor. Kix och Sabrina dök upp och åt tacos och jag fick en 24+moms present. :-) En parfym som hette sexy old bitch, special only for me - och hur hon kunde veta att min favvoparfym som jag brukar ha i handväskan tog slut 2 dagar tidigare, det fattar jag inte. Dessutom fick jag en klocka och lite örhängen.

Fast egentligen hette parfymen bara sexy bitch, men jag döpte snart om den. Klart den måste heta sexy old bitch!

Det kom förbi lite fler folk också, och hundarna fattade inte vad fan som hände, vart kom alla ifrån, och sedan drog de vidare till Corona. Visst lät det lite skoj med Hoffmaestro, men det är väl kanske inte min absolut favoritmusik och att betala 225:- för att festa med en massa 18-åringar... Nä, det är jag för sexy och old för. :-D

Morgonen efter körde Kix upp oss (hon sov på soffan) tidigare än tidigast. Jag var både trött och sliten när vi kom oss iväg till badmintonstadion så jag skyller helhjärtat på det. Jag var inte bättre på badminton nu än för sisådär 15-20 år sedan när jag slutade träna för att jag var så kass. Men skoj var det! Det är nästan så att det var värt att ha ont i handleden. :-D

Inte fick jag sova efter det heller, för då skulle jag rota rätt på en spökhistoria till systerdotterns pyjamasparty. Google var INTE min vän - jag hittade inte en enda lämplig skräckis, och hur läskig vågar man göra den när det är ett gäng 7-åriga flickor??? Jag tog en historia ur en gammal bok här hemma och hittade på en egen till slut, och det blev bra tror jag. :-)

Kvällen slutade mindre bra för mig som hade ett enormt behov av att svulla efter groggarna kvällen innan. Ett par bitar pizza, ett par korvar, lite godis och 4 liter marängsviss senare landade jag i syrrans säng med en stackers mage. Jag sov en stund, så blev det bättre, men jag fick gå dubbelvikt från sängen ändå.

NU fortsätta med rapporten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar