måndag 14 mars 2011

Konsten att hitta hem

Idag var min första dag på praktiken. Det borde vara olagligt att kliva upp så tidigt på morgonen. Inte bara börjar jag tidigt på morgonen, jag har dessutom en bit att köra så jag måste gå hemifrån minst 45 minuter innan jag börjar.

Så nu är jag lite trött. Så trött att jag inte hittade hem, utan gick in i fel trappuppgång. Jag undrade lite om vi hade fått en ny granne, för de hade en ny matta utanför dörren och en fin liten skylt på dörren. En trappa till så blev jag rätt förvånad, för tydligen hade de målat om under dagen! Och fart fan var min dörr, där var det bara tom vägg!!!
Där någonstans började jag inse att jag kanske hade kommit lite fel.

3 kommentarer:

  1. Haha då är man nog inte helt alert faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Otroligt pinsamt att jag liksom inte kom på det förrän jag hade kommit ända upp och såg att det inte fanns någon dörr där jag hade tänkt gå in.

    SvaraRadera
  3. Den där gör jag också ibland, går in i 3:an istället för 5:an. Har jag hundarna med mig brukar de hålla emot men då blir jag irriterad och drar med dem - vem är mest puckad liksom haha

    SvaraRadera