fredag 25 februari 2011

Klubben för irritation över helt meningslösa irritationsmoment

Ja, nu kan jag utöka listan med "urs" och "ärs". Numera ingår även "leds" på listan, som i "nu är jag leds". Nu är jag LESS, för guds skull!!!! Jag tror visserligen inte att det är fel att skriva "leds", men det ser så vansinnigt fult ut. (Ja, jag skrev ju meningslösa, vad trodde du att jag skulle avhandla? Konflikten i Libyen?)

Det andra störningsmomentet är alla dessa befallningar överallt. Nej, jag tänker inte sätta upp det på min status. Och det stod att man skulle ha det där i en timma, ibland funderar jag om man över huvud taget har läst vad som stod, när man 10 minuter senare har en annan uppdatering. Vad är då meningen med att sätta dit den där protesten från första början?

Jag stör mig också när texter riktar sig till mig personligen. När det står "du" i en text som man bara slänger ut, gärna med anklagande eller förmanande innehåll. *fnyser*

Ja, det var allt, tror jag. För tillfället. Jag kanske återkommer.

EDIT: Jamen just! Fast det kanske är mitt fel... Men jag irriterar min även på alla som ska sätta dit skojiga H eller liknande i sitt namn. Där det inte är vid ett T. Det blir inte särdeles snyggt att heta Chatarina när man uttalar det som det blir i mitt huvud, dvs. Tjattarina. Inte heller Lindha blir särskilt snyggt när jag ska uttala det. Rebekah eller Hannah blir i mitt huvud Rebeckahå och Hannahå.
I första hand är det väl kanske mitt fel som inte kan fatta hur det ska uttalas, det inser jag väl. Men eftersom inget kan vara mitt fel på RIKTIGT (fråga sambon, jag har förklarat detta faktum flera gånger) så är det såklart deras fel som inte kan stava sina namn utan en massa H överallt.

1 kommentar:

  1. Va?

    Vad leds jag blir! Urs och ärs då!

    Jag hade ju skrivit ett långt svar om varför KHI heter KHi med ett H i mitten.
    Vart tog det svaret vägen?

    // Charinh :-)

    SvaraRadera