lördag 19 mars 2011

Vittringsrapport

Både igår och idag tränade jag i inomhuslokalen på teg. Igår tränade jag med Anna-Lott, hon hade bokat, och idag var det lydnadsgruppen som hade fri träning, som bara jag och Eva kom till. Nu börjar jag känna mig rätt säker på vittringen faktiskt, så länge han inte är totalt knas så gör han det bra. Jag brukar börja med en lätt, många pinnar huller och buller och jag går själv ut och lägger ut pinnen. Går den bra, utan plockande med fel pinnar, så kan man snabbt gå vidare till att lägga ut rätt antal pinnar på rad och någon annan som lägger ut pinnarna. Idag provade jag tom. med kommendering, men jag vänder mig aldrig om. Jag provade även att sätta ihop ingångarna med själva hämtandet, men då behöver jag nog påminna mer om att man inte ska tugga på pinnen innan, för där tuggade han till ett par gånger och satte sig dessutom snett.

Men ändå - det går framåt! :-D

1 kommentar:

  1. kerstin brandell sjöström22 mars 2011 kl. 21:48

    Nästa gång kan du ta den äckliga mattan, som ligger inanför dörren i klubbstugan, och ha som underlag för pinnarna.

    SvaraRadera