tisdag 8 mars 2011

När man kommer från olika världar.

Vi ska köpa bilar. En ny och en gammal bil ska vi ha. Ja, inte nu, men i framtiden när Pierre har ett jobb och så. Jag tyckte det lät som en jättebra plan, tills han sa att hundarna inte skulle få vara i den nya bilen, bara den gamla. Den skulle jag få ha. Jag försökte argumentera emot dumheterna, men han fattade ju inget, såklart. Jag ville ju också kunna få köra en ny fräsch bil nån gång!

Till slut lackade jag ut totalt och väste "då kan du glömma barn, jag tänker inte köra omkring med mitt barn i en gammal skitbil, det är ju fan inte SÄKERT!" och tänkte att NU, nu jäklar skulle han väl fatta! "Vi kan ju fan inte ta två bilar varenda jävla gång vi ska nånstans med både barn och hundar!" väste jag vidare.

Inte så jäkla konstigt att han hade svårt att fatta. En gammal bil för honom är en sprillans vrålåk för 60-70 lakan! En gammal bil för mig är en bil från tidiga 90-talet eller så. Är den från 2005 och kostar 70 papp så är den splitter ny.

4 kommentarer:

  1. Jag trodde också det var en bil från tidigt 90 tal hahaha - man har sina små perspektiv på samma saker *S*

    SvaraRadera
  2. jamen eller hur!! det här diskuterade vi typ 2 dagar innan vi fattade att begreppet "gammal" och "billig" borde specificeras lite...

    SvaraRadera
  3. Pirres "gamla" bil är lika "gammal" som vår nya fina passat ha ha om inte nyare (den är från 2000). Defenitionerna bör nog göras klart INNAN man börjar bråka ha ha!

    SvaraRadera
  4. Haha ja är bra om man har koll på vad den andra egentligen pratar om :) Min rakapparat har laddat klart så det är lugnt, nu handlar det bara om att ta tid att raka borde resterna av skägget. Men hon är så sjukt fulsöt just nu :)

    SvaraRadera