söndag 6 mars 2011

Hundar kan vara bra dumma, alltså.

Jag och Anna-Lott tränade ute på klubben, och jag trodde helt ärligt att jag skulle kissa på mig av skratt när hon skulle köra framförgående. Vad tror hunden liksom, att bollen hänger kvar där i det osynliga trädet fast den inte syns, bara??




Krux var duktig idag. En ruta som vi spikade, lite fritt följ som gick bra... Nu tyckte jag inte att han gick så långt fram, ändå var han väldigt taggad. Ja, det är inte värre än det alltid har varit så att säga. Däremot plogar han lite, men han gick med bra koncentration.
Vittringen är jag jättenöjd med!! Han lyfte INTE fel pinne på första skicket, och sedan fick AL lägga ut pinnen och det gick också jättebra. Tredje och fjärde skicket lade vi ut på rad också, med 8 pinnar totalt, och då pillade han lite i fel pinne första skicket tror jag, men med tanke på hur många steg vi gick framåt på samma gång då så kan jag köpa det. Det fjärde skicket sprang han fram till första pinnen och sökte av den och den andra, sedan gick han upp i vind och tog rätt pinne i vind. Jag är inte HELT säker på att jag gillar den taktiken, det ska jag komma ihåg att ta upp på söndag när vi träffas hela instruktörs-gruppen och tränar.

Vi gjorde några budföringar också, och det gick bra med tanke på att det var så länge sedan. Han sprang som en skållad råtta mest hela tiden och eftersom det var halt så höll han på att krossa våra ben, men huvudsaken är att han tyckte att det var skoj. :-)

Platsen blev svår, jag tog honom direkt ur bilen och lade, och visst låg han, men oroligt.

Här är lite av fot-träningen:

3 kommentarer:

  1. Hej Lena, vad duktiga ni är:) men undrar bara hur varmt har ni där uppe:) kram på dej/Sussi

    SvaraRadera
  2. Haha, smart sätt att träna på! Undrar om det bara fungerar på labbar eller om en liten Aussie kanske också kan köpa konceptet med osynliga träd ;p

    SvaraRadera
  3. Sus: jättevarmt!! alldeles FÖR varmt, så det är isigt överallt nu. :-/
    Jenny: Hm... Jag har känslan av att aussisar är smartare än så... men prova, du kanske lyckas med det osynliga trädet du med!

    SvaraRadera