lördag 5 mars 2011

Lat lördag!

Ja, nu känns det som att jag måste ta och rycka upp mig och faktiskt GÖRA något. Den senaste tiden har jag inte gjort mycket, degat framför datorn mest, sovit massor, pluggat lite, gjort nåt litet med hundarna på sin höjd. Träffade nyss min partner, inte han som jag bor med utan hon som jag har företaget med, jättekul att se henne igen! Lite besviken att hon inte kunde ta med sig nåt barn, men det blir en annan gång. :-)
Vi planerade vårens valpkurs och jag inser till fullo hur lat jag har blivit. Nu jälar får jag ta och sätta lite fart igen. :-D

Jag träffade på vår märkliga granne när jag sprang över till ICA på förmiddagen idag. Jag vet inte hur många gånger han har frågat om hundarna är syskon och visst är han trevlig som pratar när man träffar på honom, men man märker att inte alla hästarna är hemma i stallet, fast på ett trevligt sätt om man kan säga så? Ja, idag så säger han "Dig känner jag inte igen, har du nyss flyttat in?" Jag svarar att jag har bott längst uppe i över ett halvår, och då är det som att han kommer på: "Ja, är det du som har alla hundarna? Jag kände inte igen dig utan dem!" Hehe, visst är det vanligt att folk inte känner igen mig utanför hund-sammanhang, men till och med grannarna??

To-do-list:
Träna ute på klubben (ska ta med mig böckerna som blev kvar från TLkursen också)
Förbereda måndagens seminarium
Sammanställa lista på kursdeltagare
plantera tomater
städa undan på balkongen efter vintern
göra storkok med köttfärssås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar