tisdag 1 mars 2011

Krux är ett pucko.

Han tog fel pinne i käften två gånger under kvällens träning, ena gången kom han faktiskt in med den. Suck, suck. Inkallningen jättebra men med för högt tempo, rutan virrigt och okoncentrerat. Det låg bajs precis utanför rutan, och när han kunde släppa (godiset) bajset så drog han vidare upp i snövallen.

Den där snövallen drog han till så fort han fick chansen, jag vet inte vad det var som var så skojjigt med den? Även på vittringen drog han upp där en sväng innan han återgick till pinnarna vid flera skick.
Fritt följ gick bra, apporteringen skitbra och hoppet kollade jag bara av, det gick bra. Jag jobbade lite mer med farten in med apporten, trots att jag EGENTLIGEN inte behöver det (men det är ju så kuuuuuuuuul ju!!) utan egentligen skulle behöva träna bort slarv i ingången. Men på inkallningen var jag duktig i alla fall, där tränade jag på stadga i ståendet och inte på inbromsningarna. Dutti matte!

Och jag har betalat min jaktkurs nu! *peppeppeppepp*

2 kommentarer:

  1. Varför varvar du inte med burkarna så han inte håller på och plockar?

    SvaraRadera
  2. Jo, jag trodde att jag skulle slippa det, men nu känns det rätt aktuellt. Han har ju varit väldigt duktig på att inte plocka, men den här gången kändes det INTE som att han var så duktig... Alls.

    SvaraRadera