onsdag 6 april 2011

Vittringsrapportering

Nu jälar, nu går det jäla bra måste jag säga! Jag har kört lite avlämningsövningar här hemma med gott resultat senaste veckan. I lördags provade jag burkarna lite för skojs skull, men insåg att jag hade haft rätt när jag trodde att själva burkandet skulle kräva lite inlärning... Han tyckte såklart att själva burkarna var rätt spännande och satte igång någon slags problemlösning på hur man får ut pinnarna ur burkarna. ALLA pinnar, inte bara den rätta.

Provade att lägga ut ca. 10 pinnar inne i klubbstugan, vilket gick bra, och satte ihop det med ingångarna också. Jag fick påminna om att hålla (dvs inte tugga) en gång, men sedan gick det faktiskt bra. Efter det fick Helena kika på en tävlingsmässig vittring, förutom då att det inte var på 10 meters håll. Rätt pinne, inget plockande med fel pinnar, fint lugnt sök, höll pinnen stilla i munnen men satte sig lite väl långt fram. Kanske betyg 8,5 känns rimligt, avdrag för tempo och dåligt avslut.

1 kommentar:

  1. Det är ju svårt att få tempo när man bara ska springa i 1,5 meter, så vi säger nog en nia iaf va ;)

    SvaraRadera