fredag 25 februari 2011

Tentaångest

Idag hade jag tenta. Då kunde man tro att tentaångesten är över, men icket. Jag har haft skitpanik, och inte kunnat koncentrera mig, och mamma frågade en ganska ledande fråga igår... "Hur går det att koncentrera sig i en så liten lägenhet där du inte har någon möjlighet att gå undan?" Jo, svar: Det går inte. Jag brukar lägga mig i sängen och läsa böcker, men då blir jag ju så jäkla trött så då slutar det med att jag somnar istället. Och datorn har inget batteri, vilket innebär att det inte är så himla lätt att flytta den heller, och jag kan inte sitta i köket för länge för då får jag så ont i axlar och rygg. Dessutom funkar det halvbra att ha alla papper och dator och allt på köksbordet om man vill äta där, så då måste jag flytta undan allt när vi ska äta.
Igår provade jag en annan metod när det var nån slags skidtävling på TV. Jag är totalt ointresserad av skidor, men ändå kan jag inte låta bli att engagera mig i det istället för att läsa på datorn...
Igår provade jag den här varianten för att stänga ute andra synintryck, enligt tesen "alla sätt är bra utom de dåliga". Det här var ett bra sätt i ett par minuter, sedan började det bli jäkligt jobbigt att andas där under.

Jag TROR att jag kanske klarade tentan. Jag hade grymt svårt att svara på sista frågan, särskilt del b) av den sista frågan. Där vet jag att jag missade en viktig del, men jag fick ju med (sisådär halvdant) de andra delarna, så kanske man får godkänt på den frågan ändå? Man behövde bara ha godkänt av tre av fyra frågor för att få godkänt på tentan dock, och de andra tre frågorna tror jag att jag lyckades besvara ganska bra.
Men jag är fortfarande sjukt frustrerad och besviken över att jag missade så på sista frågan, annars hade jag känt mig rätt säker på att slippa omtenta. :-/
Känns inte så bra att ha ett seminarium kvar som rest OCH en ev. omtenta hängandes över skallen bara första halvan av första terminen direkt.

1 kommentar:

  1. Kan du inte gå och sätta dig på UB om Pierre är hemma? Då har hundarna sällskap och du slipper bli distraherad! Är han inte hemma lär du ju inte bli störd misstänker jag! Hoppas du klarar tentan i alla fall håller tummarna.

    SvaraRadera