lördag 19 februari 2011

Fiskarna växer och frodas

Men jag har tagit mig tid att åka ut på klubben och träna lite. Det skulle vara varmare idag, och det var det - det gick faktiskt bra att vara ute i solen fast det blev kallt om fötterna. Medan jag väntade på att det skulle dyka upp fler till träningen så körde jag lite ruta, hopp, fjärr och inkallning - det var visserligen uthärdligt ute, men delvis berodde det på att jag var en michelingubbe, så jag kunde inte köra något fritt följ.
Jenny dök upp och jag kikade först på hennes träning, sedan körde jag några vittringar och hon hjälpte mig att göra en tävlingsmässig vittring, som jag fick en mångfaldig nolla på. Men skit samma - tanken med att göra den tävlingsmässig var ju inte att det skulle fungera, utan att jag skulle få lite helhetsperspektiv på momentet och få lite koll på vad jag behöver träna på. Tex. hade jag lyckats glömma att man ska kunna vända sig om, och nu är frågan om jag ska vara lat och låta honom följa med runt, eller om jag ska vara duktig och lära honom att man faktiskt KAN sitta på fel sida, åt fel håll... *s*

Alltså. Nog för att Krux är både lite förvirrad, har lite svårt med koncentrationen och är hanhund, men man kan inte klaga på motivationen att använda näsan i alla fall.

Tredje skicket på vittringspinnarna kunde han inte hålla sig. Han kan hålla sig rätt länge, men när han väl inser att "NÄ, nu är det tamefan ingen återvändo, jag MÅSTE kissa!!" så är det verkligen ingen återvändo.
Medan han kissar, så vädrar han i luften, det syns tydligt att han följer vittringen, så traskar han iväg (fortfarande kissandes), traskar över halva pinnhögen med stor målmedvetenhet (fortfarande kissandes) och tar rätt pinne (fortfarande kissandes) och börjar komma in med den. Kissandes.

VEM sa att karlar inte kan göra två saker samtidigt???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar