tisdag 8 februari 2011

Dragdag

Vi körde lite längre idag igen, men idag var jag inte lika snäll som förra gången, idag fick de gå på större delen genom Åsen. Istället fick jag sakta in lite mot slutet, dels för att Krux var jäkligt trött och dels för att det hade hunnit bli lite väl mörkt så jag såg lite dåligt.
Vi sover ute i Ansmark inatt, och det verkar som att alla pojkarna kommer sova gott. ;-) Jag ska bara skriva klart fråga två av fyra till seminariet imorgon så tänkte jag gå ut och se om jag har lite bättre förutsättningar för att lyckas med vittringen idag, nu är han ju lugnare.

Edit: Ja JÄVLAR så duktig han är!!! Han känns så stensäker, till och med när jag nu provocerar lite och lägger pinnarna nästan kloss mot varandra är han noggrann med att ta rätt pinna. INGET petande i fel pinnar, de två sista gångerna lade jag stora pinnhögen (som inte är så stor längre) åt sidan och gjorde en liten 6-pinnars radda. När jag börjar rada upp dem kör jag med vänster pinne närmast, note to self, så jag gör samma hela tiden nu... Jag hoppas att det kommer göra att han får ett effektivt sök, dvs. alltid börjar längst från vänster till höger. 5 försök, 100% trots att jag var lite taskig och gjorde det svårt.
Nå, nu tror jag helt ärligt att det är dags att börja lägga ut rätt antal pinnar. Nu har jag minskat ner till mellan 10 och 15 pinnar och eftersom han uppenbarligen har fattat grejen finns det inget värde i att ha massor med pinnar. Vi ska fortsätta att köra ute, och så länge det går bra (dvs. 80% eller mer) så ska jag lägga dem på rad de flesta gångerna också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar