måndag 16 januari 2012

Prischock

Igår anmälde jag P till agilitytävling! Huga, fyra lopp var VÄLDIGT dyrt nu. Jag är liksom van vid att det ska kosta 110:- om dagen, dvs 220:- för en helgs tävlande. Den här gången kostade det 340:- i bara anmälningsavgifter!!! Dels pga höjningarna, men dessutom är det här inomhustävlingar och de tog ut avgift för det, så 85 pix för ett lopp! Allvarligt, jag ska inte vara inne på banan mer än en minut, det är ett jävla timpris! Både utställning och lydnad är svinbilligt i jämförelse. För att inte tala om jaktprov, MH (trots höjningen) och bruks. Finns det NÅGOT tävlande som är dyrare i minutpris än en start i hoppklass 1?

Skolan började idag, sista rycket i kursen med redovisning och två individuella skrivuppgifter - jag har påbörjat den ena, den andra har jag inte ens börjat med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar