torsdag 19 januari 2012

Ja se det snöar...

Det räcker nu, tack. Jag var ute och drog igår, det gick jättebra, fint före och riktigt duktiga hundar! Jag behöver inte alls mer snö nu. Igår kunde vi ta oss till slutet av tempo-sträckan med bara två kortare stopp, det var inte FULL fart men god gallopp. Sedan tog vi en längre paus, trav ett par km innan vi vände.

På vägen tillbaka började Krux försöka tjuva och galloppera, och på vägen hem var det bra tempo hela vägen förutom en liten bit med trav. Vilken skillnad! Och vilken skillnad på Krux sedan, den här gången tror jag att han faktiskt tog ut sig. Jag tror inte bara att de har fått en mycket bättre kondis, jag tror att de (Krux) har kommit ihåg att JUST ja, man ska anstränga sig!

Igår skrev jag dessutom klart uppgift 10, och idag gjorde vi vår redovisning. Jag var Beatas lärare och pratade på om trianglar. Länge. Så länge jag kunde, men sedan blev jag liksom helt matt och kom inte på något mer vettigt som man skulle kunna säga till ett gäng 7åringar, hej bara, improvisationernas mästare. Jag fick tillbaka uppgift 8 idag också, väl godkänt! :-)

Det "enda" jag har kvar nu är "bara" att skriva uppgift 11c, vilket känns dels som en ganska mastig uppgift och dels jobbig eftersom jag liksom inte vet vad jag ska skriva. Jag misstänker att ordbajsandet kommer att tas till en helt ny nivå när jag ska berätta vad jag har lärt mig om åtgärdsprogram om jag ska vara helt ärlig. :-O

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar