torsdag 12 januari 2012

Jag borde skriva hemtenta.

Det blev INTE mycket gjort idag, vilket egentligen är katastrof men jag tänker inte få ångest för det, jag ska vara lite effektiv sedan när jag har skrivit klart det här - jag laddar genom att skriva blogginlägg, hehe!

Krux är sprängfylld av energi och, tror jag, lust. Jag har aldrig varit med om att han har skippat maten förut, nu springer han fram och tillbaka och grabbar en näve kulor, springer därifrån, tillbaka och kastar i sig en näve - och så vidare. Fodax slukar han såklart, det är för gott för att sjåpa sig med. Stackars Kyuss får ta emot alldeles för mycket ömhetsbetygelser, han ser rätt obekväm ut och jag hjälper honom gärna och tar bort Det Lilla Puckot.

När vi är ute och går är det som om han är elektrisk. Det sprakar om honom, så mycket energi har han. Med jämna mellanrum stannar han upp, och så studsar han och skäller. Det är inte alls så att han ser något extra intressant, det kan vara en människa, en bil, men oftast verkar det vara inget alls. Jag tror att han helt enkelt har för mycket energi, den måste ut med de där skutten.






Han skuttade lite i morse också, och råkade träffa lite fel... Men nog om det.


Jag har varit ute och dragit ett par gånger nu, och det märks att det saknas kondis. Det kommer väl, nu får jag köra tempo nån/ett par km och sedan trava nån halv km så att de hinner återhämta sig, innan vi kan sätta fart ett tag igen. Än så länge verkar ändå Kyuss hålla i, jag var lite rädd att han kanske inte skulle vara så bra draghund den här säsongen, han är ju ändå snart 9 år nu.

Några av er vet att namnet Kyuss kommer från ett band, ett stonerrockband för att vara mer precist. Det är ganska känt i just de kretsarna, de är lite som Beatles är för rocken kan man säga... Ja, något ditåt.

Superbra låt

Men även Krux är faktiskt en grupp. Inte lika bra, långt ifrån, så jag har aldrig brytt mig om att lyssna in på dem. Inte ens Kyuss är ju mitt favoritband eller så, även om jag tycker några låtar är ganska bra, det var mer namnet jag fastnade för. Namnet Krux kom ju inte ens från bandet Krux, men självklart googlade jag lite på det och hittade gruppen.

Låt mig presentera Krux, med Krux

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar