tisdag 3 januari 2012

Nya lakan!

Vi hämtade ner våra små täcken från stugan (vi har haft dubbeltäcke) eftersom vi fick så fina lakan i julklapp. Jag tvättade lakanen, packade ner dubbeltäcket i förrådet, lastade ner alla påslakan till det och lastade upp alla enkel-påslakan upp till lägenheten, nöjd och glad.

Mindre jävla nöjd och glad blev jag när jag upptäcker att de nya lakanen är TRASIGA. Fy fan så less jag blir, helt ärligt. Här har jag stått och tvättat och hängt upp fint i torkskåpet och slösat tvättmedel och äppel-doftande mjukmedel på trasiga påslakan? Nu måste jag trassla med att få fram kvitto och åka upp till Mio och vara någorlunda trevlig när jag ber dem att stoppa upp sina trasiga påslakan i röven och ge mig nya, HELA, tillbaka. Fast med andra ord då, jag ska ju vara trevlig. Jag tänker spara örngottet hemma också, det får de faktiskt ge mig som ersättning för allt mitt besvär.

Dessutom kunde jag inte låta bli att bädda med nya fina (trasiga) sängkläderna, så att vi får sova en natt i dem. :-) Fint, va!

För övrigt: Bakat sockerkaka, check. Målat brädor till tvättkorgen, check. Diskat, check. Nu ska jag bara skriva en påminnelse till fakturan som jag inte har fått betalt för, så blir det gonatt sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar