måndag 2 januari 2012

Nu kanske jag har lyckats försätta mig själv i klistret igen.


Nej, vi har inte skaffat en fjärde hund. Det där är bortklippt päls...

Jag tänkte att jag skulle skriva att jag har klippt bort vintertofflorna på hundarna, men så kommer jag på att Polly löper, och jag inte kommer kunna dölja eländet för uppfödartanten, eftersom den lilla hyndan ska dit om sisådär om en vecka. Eller ska vi hålla tummarna på att det hinner växa ut?

Det är alltså lika gott att erkänna synden - jag orkar inte stå med nån löjlig effileringssax och fila bort päls, jag tar maskinen och BRRRRRRRR så är problemet med pälsen löst. Men just idag hade det kanske varit smartare att fixa Kyuss istället för Polly...

Idag har vi varit upp till stugan för att släcka en lampa som glömdes på förra gången, och lämna lite av sakerna ur förrådet nere i källaren. Min säng, och Kottes fåtölj, bland mycket annat. Snabbt in på granngården när de öppnade, swooch vidare på arbetsförmedlingen, vänta vänta vänta vääääänta... och swoosh vidare ut till Ansmark för att hämta släpet. Där fick vi roa oss med att skotta gården, det var jätteskoj, och sedan åkte Pirre tillbaka hem för att lasta grejer på släpet och jag stannade kvar för dragpremiär. :-)

Det var TUNGT. Blötsnö, oplogat och hundarna fick kämpa ganska hårt. De har ju liksom inte så himla bra kondis nu heller, så de fick trava ganska långa bitar. I uppförsbackarna fick de liksom ta i båda två, annars stannade vi upp helt!

Det var också jätteroligt att köra till stugan. E4 gick ju bra, men lilla vägen upp till Grannäs var faktiskt INTE trevlig. Det var bitvis oplogat, och med det tunga ekipaget så körde jag nästan fast i uppförsbackarna. Hundarna hade ju vilat upp sig sådär lite lagom till när vi kom fram, så de sprang fram och tillbaka som dårar i djupsnön! Jag är väldigt glad att vi skyndade oss lite, så vi slapp skotta gård nummer två i mörker.

På kvällen har jag pysslat på lite här hemma, bla. lagt ut den här: http://www.blocket.se/vasterbotten/2_a_pa_Berghem_bytes_mot_en_3_a_37964405.htm?ca=2&w=1

Och så har jag tvättat, och hittat hål i nya svindyra påslakanen som vi fick i julklapp. Hejja, hejja. Min högra axel vill jag helst slita loss och slänga efter bilkörningen idag, så jag tror inte det är möjligt att sitta framför datorn. Det är nån slags trist sport på TV, så vad ska jag då hitta på resten av kvällen?

Alternativ 1: se nån film på datorn i sängen
Alternativ 2: göra nån nytta här hemma, vet inte riktigt vad bara? Jag har redan städat idag (dammsugat, skurat sopskåpet, tvättat och röjt saker)
Alternativ 3: läsa en bok

1 kommentar: