måndag 2 januari 2012

Årsresumé, fortsättning.

Augusti: Jag jobbade ganska mycket på förskolan. Månadens stora tilldragelser var att jag "körde upp" på instruktörsutbildningen, och klarade det, och att jag flyttstädade och packade och fyllde förrådet, PUH vilket jobb!
Vi var uppe i stugan en del också, och en helg drog jag med Anna-Lott och Eva och hade en jättebra träningshelg, mest jakt, men lite spår, sök och lydnad hann vi med också. Och lite god mat och vin också, såklart. :-D

September: I början av September gjorde jag det praktiska provet för tävlingslydnadsdomarprovet. Fruktansvärt nervös, hemskt var det! Och väntan innan jag fick veta resultatet var nästan ännu värre. Jag är glad att jag klarade det, för jag vete fasen om jag skulle överleva att göra det igen faktiskt. Och... precis när jag skriver det här, inser jag att det måste jag ju överleva, jag ska ju göra ett prov för att bli färdig elitdomare, också. Haha! *bryter ihop lite*

Jag testledde några MH, höll lite kurs, och började höstterminen på skolan. I slutet av månaden blir det hemskt mycket jaktträning för mig och Krux, och vi gör premiär på jaktprov. Vi kan säga att det gick diverse - ömsom hemskt bra jobb, och ömsom en vattengalen idiot. Mot slutet så pep han bort ett andrapris, och slutade på ett tredjepris. Bara han LUGNAR sig ett hekto eller så, så kan det nog bli väldigt bra. :-)

Jag och Polly tävlar agility i Nordmaling, och hon går jättebra. Inga pinnar, men jag börjar inse att hon är ganska snabb, och att jag måste lära henne lite mer handling och så för att kunna styra runt henne.

Krux tar bort vårta nummer två, jag är lite tävlingsledare, kurserna fortsätter och jag pluggar vidare.

Oktober: Höstens kurs avslutas. Jag provar på att skjuta lerduvor när vi firar att Lina ska gifta sig, jag är på lydnadstävling i Nordmaling och träningen med hundarna ligger på sparlåga. Jag körde lite häst också. När jag fyllde år så fick jag i present att få köra en travhäst på Umåker. Jag fick inte köra den hästen jag SKULLE köra, men den lilla tjejen jag fick köra var jättebra hon med. :-)


Jag gör ett andra försök att ha snygga naglar, den här gången lyckas jag lite bättre. *s* I slutet av månaden får jag gå på bröllopsfest, tidigare nämnda Lina och Sebbe lovade varandra evig kärlek och hade en jättetrevlig fest. Den sista helgen på månaden är jag i Medlefors på sektorskonferans.

November: I början av månaden gör jag inget annat än att plugga till en fruktansvärd tenta, som jag nästan klarar - allt utom biologidelen gick ganska bra, och det var den jag pluggade som mest till. Kurserna är avslutade och det har blivit mörkt ute, klubben har dött av för vintern och det är ganska lugnt. Träningen av mina egna hundar går fortfarande på sparlåga, jag gör bara det mest nödvändiga för att de inte ska krypa ur skinnet.

Vi tittar på jättefin lägenhet, ska byta - men tjejen vi ska byta med ångrar sig efter att vi skrivit på ansökan om byte till HSB och Bostaden, och allt. Kul. Slutet av den här månaden är väldigt tråkig, besvikelsens tid.

December: Jag kommer igång med agilityträningen med Polly så smått igen. Jag skriver omtenta på biologin, som jag klarar, startar en tävlingslydnadskurs som jag håller med Anna-Lott och kommer igång med lydnadsträningen med Krux igen. Vi tittar på en ny lägenhet igen, som vi kanske kommer att flytta till i april/maj nästa år, och tävlar julklappshoppet där jag och lilla P kommer på en mycket hedrande fjärdeplats! Det var ganska många deltagare, och jag känner verkligen ingen skam att komma efter de superduktiga ekipage som slog oss. Hon är duktig, min lilla Polla!!

Julmingel i Stöcksjö som alla år, och jag börjar att få massage för min onda axel. Massageterapeuten säger "oj" varenda gång han petar på högra delen av nacken, så vi får väl se om det blir bättre... Jag har i alla fall insett varför jag i flera år har blivit yr när jag tittar uppåt, och att jag nog har ganska onormalt mycket huvudvärk och att den beror på att jag är spänd i nacken.

Jag får nån slags målar-idé, och målar diverse hyllor, vardagsrumsbord och tvättkorgar. Jag julpyntar, skriver en massa årsmöteshandlingar till lydnadsgruppen, pluggar, rensar förråd och bakar. Och ser faktiskt FRAM mot jul för en gångs skull, eftersom det här med julklappar är ganska lätt att fixa om man har PENGAR att betala presenterna med. :-) Å andra sidan får vi hit Wilma som löper, så har man inte så besvärligt så kan man alltid se till att man får det.

Julafton firas hemma, över lunch, och i Piparböle för middag, julklappar och uppesittarkväll dagen innan julafton. Året avslutas som vanligt hos älskade syster.

1 kommentar:

  1. Vad är det för dj-a skitgen jag har som fått mitt nackonda på högersidan att fortsätta hos mina barn. Allt annat är superbra skrivet.

    SvaraRadera