torsdag 29 december 2011

Shopping på stan och förrådsrensning

Idag har vi, för tillfället, avslutat ledighetens "stora" projekt - sortera ut i diverse förråd. Både källarförrådet, där det var totalt kaos, och så i diverse garderober, lådor och förråd här uppe i lägenheten också. Det känns så fantastiskt skönt att ha det gjort, att ha lite ordning på grejerna! Nu ska vi bara upp med lite grejer till stugan - bland annat min säng, eftersom den bryskt och brutalt blev kasserad av Pierre. Nu står det något slags stort, mjukt as i sovrummet. Blä. Dyr var den också, och det värsta av allt är att jag helt frivilligt bidrog med pengar till den.

I förrgår åkte jag ut till Erica och hade lite playdate med Isak - och Error. *s* Egentligen skulle vi spela lazerdome med Åsas barn, men jag fick migrän och kände mig inte alls pigg på kvällen, så det var lika bra att jag hade dubbelbokat mig, jag hade ju aldrig pallat att spela lazerdome ändå. Se film gick bra, även om skallen protesterade en aning mot att se Cars2 med minst sagt pigg Isak i värsta strålkastarljuset från taklampan. ;-)

Uppfödartanten kom dit också, och hotade med en massa trimning och fotande av slynglar. Jag tyckte att jag kunde lämna in alla mina hundar på trimning och sedan hämta igen dem efter några timmar, men jag tror inte att hon nappade på idén?

Idag har vi varit på stan, och jag shoppade - IGEN! Det börjar bli en dålig vana, jag tror aldrig jag har haft såhär mycket nya kläder. Två par jeans (som jag måste sy in, de var väldigt flared) för 200 pix, så himla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar