onsdag 28 december 2011

En idiots nycker, del två, eller om det är del tre.

Nu blir det kanske lite genant här, jag kommer nämligen lägga in en film på mig som duschar. Vi försökte filma så att ni ska slippa se själva MIG, det är nämligen inte det jag ville visa, det känns inte så intressant.

Jag skulle vilja fortsätta dokumentera Krux konstiga vanor, istället. På temat "han är rolig, den hunden" mer än "men jag blir galen, snart SKJUTER jag honom!!!".

Sedan har var liten har han nämligen varit hemskt intresserad av vatten rent generellt, och då duschen mer specifikt. Inte så att han gillar att SJÄLV badas och champoneras, inte direkt, men det är HEMSKT spännande när någon tvåbent är i duschen! Om dörren är olåst så att han kommer in, så är han snabbt på plats, styr undan duschförhänget med nosen och ska fånga vattendroppar. Ibland biter/slickar han på benet också, där rinner det ju vatten, och vet man inte om att han är där kan man få en ganska rejäl chock faktiskt.



Ja, jag vet att man ser mina fötter. Very hot!
Här slänger jag ju vatten åt honom, för att han ska hålla sig på sin sida om kanten. *s*

Wilma har åkt hem. Mor och Far kom hem en dag tidigare, så jag hann bara trimma henne till hälften. Hon ser lite skoj ut, jag vet inte riktigt vad de sa om den saken för jag slängde igen dörren och drog så fort mamma kläckte ur sig nåt om "magsjuka". Tack men nej tack, vi luftkramas några dagar innan vi kan tro att faran är över.

Det gör inte så mycket att Wilma har åkt tycker Krux, för Polly luktar också HEMSKT gott. Hon har inte börjat blöda än dock, jag hoppas verkligen att hon kan låta bli det ett par dagar till, vi ska nämligen träna agility på nyårsafton hade jag tänkt. Jag har äntligen lyckats få med mig Erica på träning, trägen vinner, typ. *glad* Jag har även konstaterat att det är en tävling i Luleå i februari, och eftersom vårens planer gick i stöpet kanske det blir agility istället, då. Jag måste bara få henne att förstå att man inte kan tjuva två sista pinnarna i slalom, och se om jag kan lyckas lära henne bakombyten. Nu när hon springer på hinner jag ju inte alltid före henne, så nu MÅSTE jag lära in det.

Krux ska tränas snart också, jag har någon slags plan att jag ska prova köra genom honom, kanske inte hela programmet men stor del iallafall. FF, sitt, inkallning och rutan kanske?

1 kommentar:

  1. Duuuuuuu.......hinner jag ligga före Khi så hinner du med Polly!
    De bakombyten jag gjort med Khi på tävling ryms på ena handens fingrar.

    SvaraRadera