tisdag 20 december 2011

Tema: vardagsaktivering

Häromdagen (igår?) fick ni se ett exempel på vad man kan hitta på i vardagen - låta hunden jobba lite för maten, genom att balansera.

Vi gör mer. Vi sorterar lite kommandon på kvällspromenaden, till exempel. Det är någon slags förberedelse inför dum-Z, där Krux faktiskt måste LYSSNA på vilket kommando han får, inte bara chansa hej vilt, fort men fel. Jag backar och Krux går före mig, för att jag ska SE vad han gör, och för att inte blanda in nån slags position i onödan. Dessutom får han klick+godis på en gång, för att inte blanda in stadgan. Uppdelning av moment! :-)
Det syns inte så mycket. Vi är siluetter, på sin höjd. Men den fyrbenta siluetten har börjat förstå poängen faktiskt - man måste lyssna på vad den tvåbenta siluetten säger, så att det blir rätt! Av någon anledning går det inte att filma längre än typ 20 sekunder med min mobil, jag vet inte varför?






Dessutom förtjänar Krux sitt
levebröd. Han håller på att
spara ihop till en present åt
en viss annan tvåbening, och
är på god väg faktiskt...








Det här är ungefär
den senaste veckans skörd.






Kyuss får också bära på saker som sin vardagsaktivering idag. Han gör det ändå, diverse skor och ben och så matskålarna som jag aldrig orkar ta upp från köksgolvet när de har ätit klart. Det innebär att jag får matskålar när jag sitter vid dator eller TV, eller så hamnar de på vardagsrumsgolvet. Eftersom det är Kyuss som slarvar bort matskålarna, så är det Kyuss som får hämta dem igen. *s*

2 kommentarer:

  1. Låter troligt som att mob är inställd på mms-kvalitet. Då går det att filma endast en kort stund. Prova att gå in under inställningar för video. Där ska du kunna dra upp kvaliteten till önskat läge =O).

    SvaraRadera
  2. Men gud Linda, du hade helt rätt - tack&tack!!

    SvaraRadera