söndag 18 december 2011

Finns det nåt som heter lusse-limpa?

Idag har inte mycket blivit gjort. Jag har skitat ner köket mest, faktiskt. Läst lite. Skrivit lite i budgeten, och kört fast. öppnat ett dokument där jag tänkte göra en verksamhetsplan. Ja, inte skrivit något då, men jag har ju öppnat dokumentet så då kan man väl säga att jag har börjat - eller?

Jag försökte göra nån slags lussekatter. Det vägrade jäsa först, men så upptäckte jag att det har jäst LITE, så jag gör ett försök till nån slags limpa istället. En lusse-limpa? Jag suger fortfarande lite på karamellen från igår, med agilityn. Nu börjar jag faktiskt känna något slags sug att ta tag i det, att träna lite mer och faktiskt kanske ta nån pinne på tävling? Att slippa gå på banvandringen och säga "jaha, men hur ska jag göra det här då, hon KAN ju inte det här?" Jag ska kanske lära henne lite bakombyten framför tunnlar, tex?

RESULTAT
Förare & Hund Fel Tid
1. Carin Nylander-Nygren & Khi 0 fel 36,0
2. Carin Nylander-Nygren & Mia 0 fel 38,2
3.Ewa Vrang & Pesto 0 fel 41,7
4.Lena Näslund & Polly 0 fel 43,5
4. Isabelle Sandberg & Enya 0 fel 43,5
6.Ulla Bergkvist & Sickan 0 fel 44,5
7.Anna Lundgren & Penny 0 fel 51,2
8. Lisa Edvardsson & Elton 5 fel 35,4
9. Kestin Brandell-Sjöström & Knutte 5 fel 37,2
10.Ewa Vrang & Chili 5 fel 43,6
11.Camilla Josefsson & Keiko 5,2 fel 53,2
12.Iren Olofsson & Tuva 5 fel 49,5
13.Iren Olofsson & Diva 10 fel 39,6
14. Bitte Nilsson & Bacchus 10 fel 41,2
15. Zandra Hamrén & Ozzi 10 fel 42,3
16.Sofia Morén & Betty 10 fel 46,5
17. Iren Olofsson & Axa 12,3 fel 55,3
18. Zandra Hamrén & Jiza 15 fel 53,0
19.Sofia Morén & Effie 26,1 fel 64,1
20.Johanna Östensson & Valle 73,12 fel 126,12
(Taget från ubhk:s sida)
Jag skulle bara vilja informera om, att hunden som OCKSÅ ligger på fjärde plats, det är ett SM-ekipage. Hundarna som hamnade före är också diverse duktiga ekipage - jag behöver liksom inte vara bitter för att vi inte slår dem, jag och lilla P. *s* Det var faktiskt en del duktiga hundar och förare som inte ens finns MED på den där listan, för de diskade sig i båda loppen... Och så vill jag påpeka att den hund som var absolut SNABBAST, det var inte en BC - det var en cocker! Nu hade ju den 5 fel iofs, men det är ändå hemskt skoj att se duktiga cockrar.

Mindre roligt var det att jag inser att jag var ganska dum som lämnade alla mina prylar nedanför fåtöljen i lokalen. Datorn är lite lätt misshandlad, och mitt julgodis, som jag skulle ha gett Pirre, är spårlöst borta. Det känns faktiskt lite trist, av flera anledningar, mest är jag arg på mig själv för att jag var så dum att jag lämnade min dator sådär.

Kyuss har slitit sönder en sporre på framtassen. Klon, alltså. Det ser dock ganska bra ut, så jag avvaktar och ser om det verkar läka. Kotte tar död på sig, eller så kanske han överlever, genom att sno ischoklad från bordet. Pierre är och ser nån slags fotboll nånstans, och jag...

...jag fortsätter att lata mig. I alla fall en liten stund till. För att döva det dåliga samvetet så lovar jag att jag ska läsa några fler sidor i mobbing-boken, men jag kan erkänna att jag mest kommer att läsa ur den underbara "Duma Key".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar