lördag 17 december 2011

Jorå, inte för att skryta över hunden,men hunden är jäkligt duktig.

Uppenbarligen, för jag har knappt tränat henne. Som jag har fått höra ett flertal gånger nu "men så dum du är, tänk att hon är så duktig nu, tänk då så himla duktig hon skulle vara om du faktiskt TRÄNADE lite mer med henne!!"

Polly, alltså. Som idag gick ett fint, snabbt, nollat lopp på julklappshoppet och kom på plats 4. Som jag tränar ordentligt med en handfull gånger på ett halvår, typ. Som ju faktiskt går riktigt bra! Nu har hon dessutom fått ganska ordentlig fart (vilket visserligen har resulterat i att hon numera försöker tjuva två sista pinnarna på slalom och dra iväg FRÅN mig till nästa hinder) och som är så himla följsam, duktig och anstränger sig så hårt för att det ska bli bra! Som blir så HIMLA glad över att få göra nåt, bara hon, med sin matte. Så glad att hon liksom knappt kan hålla sig i skinnet, och är på väg in innanför mitt skinn istället.

Det var lite utklädning också. Min utklädning var ett rött presentband runt midjan typ, andras var lite mer fantasifull på hundarna...
Asdåliga bilder från mobilen, men man ser ju ungefär i alla fall.

Direkt från julklappshoppet åkte vi till Stöcksjö för det årliga julminglet. <3
Massor med trevliga vänner, och så himla god mat att jag tror att jag åt ihjäl mig lite. Jag hade inte fått med mig något att äta när jag åkte på morgonen, så där vid halv 6 var jag aningens hungrig. Vi hann avhandla allt från Idiotens badäventyr och finlandslängtan, till huruvida veterinärer borde skriva ut psykofarmaka till människor, och, inte att förglömma, om Error borde få lära sig hur man öppnar ett kylskåp. *s*

2 kommentarer:

  1. Så roligt att läsa om Polly och hur glad hon blir när hon gjort rätt och gjort DEJ glad! Jag kan se er framför mej, när hon hoppar ut sitt eget skinn och nästan in innan för din hud :)

    Vittomspännande samtalsämnen igår :)!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag skulle vilja filma hur hon gör... Själv är jag ju så andfådd och helt slut så jag orkar inte mycket mer än att flåsa och sitta ner så att hon får vara lite galen i min famn en stund. :-)

    SvaraRadera