fredag 16 december 2011

Lång dag idag!

Trots att vi försov oss i morse så känns den här dagen rätt lång. Jag fixade lite här hemma ett par timmar, målade och så, och sedan åkte jag ner på stan. Jag brukar liksom aldrig gå på stan för att bara kolla, så två timmar för att gå runt och mest bara kolla på lite kläder åt mig, kika lite på julklappar och fundera över sånt och liknande kändes som LÅNG tid. Jag hann med lite ärenden också, men det känns faktiskt rätt skoj att ha köpt lite kläder åt mig själv. :-)

Jag hittade igen den klänningen som jag pratade om. Det blev en gråmelerad den här gången. Dessutom hittade jag några mellanting mellan jacka och kavaj som var på rea, så jag köpte hem en marinblå kavaj/jacka. Tror den kan vara jättebra när det inte är så kallt och jag vill vara lite snyggare, eller kanske på skolan där det kan vara REJÄLT kallt i föreläsningssalarna. Tyvärr är den aningen liten, så antingen får jag hoppas att jag går ner 5 kg till och håller den vikten, eller så kan jag bara ha en tunn tröja under.

Dessutom hittade jag en snygg tjockare tröja för en hundralapp, och så köpte jag hem två par tights, så nu kan jag ha kjol ibland. :-)

Lägenheten vi tittade på var jättefin. Det är en av treorna i de höga husen längst in på korpralsvägen på teg, om någon vet hur de ser ut? Vi har suttit och kommit på långa listor med både för- och nackdelar, så jag vet inte jag. Den är ju absolut inte lika bra som den förra lägenheten som vi tittade på, men den har ändå lite fördelar framför den här lägenheten som är svåra att komma ifrån. Dummast känns ju den där lilla toan som inte har någon som helst mening, eftersom det faktiskt FINNS en stor toa, och så är det så himla synd att den inte har egen ingång. Å andra sidan ligger den ju hemskt bra till.

Krux har fått sig en rejäl genomkörare i alla treans och några av elitens moment, och han var duktig. Nu ligger han här i soffan med huvudet i mitt knä och är nog ganska nöjd med livet. <3

2 kommentarer:

  1. Ska vi bli grannar??
    32?
    34?
    36?
    38?

    2 av husen har en galen fastighetsägare och 2 har "vanlig" ägare! Vi bodde tidigare i 34:an högst upp i en fyra. Och så har vi en kompis med hund i 32:an

    SvaraRadera
  2. mja, ja, om vi nu bestämmer att vi flyttar, så. :-) nr 34, är det iaf. och högst upp, ju - men i en trea, så det är inte samma lägenhet. *s*

    SvaraRadera