torsdag 15 december 2011

Omtentan klar!

Gode Gud, låt mig få godkänt denna gång! Innan denna kurs tyckte jag faktiskt att biologi var rätt kul, något jag har mycket svårt att tänka mig idag. Och det känns ju inte HELT lovande att jag fortfarande inte kan förklara hur the photosynthesis works. Ja just ja, glömde jag nämna att hela skiten dessutom är på engelska? *hata*

Men imorgon blir en skoj dag. Jag har helt slappt bestämt att jag inte tänker anmäla mig tillgänglig på vikariebanken, så om jag inte jobbar ska vi ner på stan och kolla på lite julklappar, köpa mer färg så att jag kan göra klart vardagsrumsbordet och så ska jag faktiskt titta in på HM. Jag har ju nästan inga kläder nu, och nästan inget som jag provar på affär (de få gånger jag har tid att prova nåt, vill säga) känns ok att köpa. I veckan var jag uppe på Ersboda och hittade faktiskt en klänning som satt riktigt bra till och med på mig, så nu tror jag faktiskt att jag ska vara så... dum? smart? konstig? att jag köper en till likadan. Kanske i en annan färg, och kanske syr jag upp den så att den blir lite kortare... Men jag gillar den verkligen, så hittar jag den nere på stan kanske jag unnar mig en till.

Kyuss fick förresten ett anfall idag. Han och P låg under köksbordet när jag höll på att måla delar till tvättkorgen. Så får han ett ganska rejält anfall. Jag puttade in de andra hundarna in i sovrummet, vilket jag hade kunnat bespara mig. Det höll på ganska länge, så jag hade hunnit stoppa in dem i buren hur lätt som helst. I vilket fall, när det blev tyst ute i köket så ropar jag på honom, och efter en ganska lång stund kom han ut, helt groggy. Först verkade han inte känna igen mig och hade raggen rest, men han lugnade sig faktiskt ganska fort, SKÖNT! Nu ligger han här bredvid mig, som alltid efter ett anfall är han ganska trött och väldigt mammig. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar