måndag 19 december 2011

God Jul för fan!

Jag brukar säga att "nästa år ska jag rymma till nånstans-där-ingen-människa-är över jul." Typ Lycksele, eller nåt. Ärschlet av världen, som min kära Kix brukar säga.

Men denna jul, alltså, det känns helt ok! Jag är inte überfattig utan snarare ganska rik (jag är ju student nu, de har rätt gott om pengar faktiskt) och jag har liksom klarat av en hel del av julshoppningen över nätet eller bara på den svängen jag gjorde ner på stan och barnens hus idag. Det känns fantastiskt! Det enda jag har kvar nu är lite administrativt arbete (läs skriv på paketen) och nåt enstaka som ska slås in, och ett par enstaka klappar kvar att köpa - vilket känns helt plättlätt, eftersom jag vet vad det är jag ska köpa.
För övrigt så gör jag väldigt viktiga saker idag. Typ sånt här:


Och så läser jag lite.

Hehe, men nu ska jag faktiskt göra nån nytta ändå, göra klart budget och plan, mitt dåliga samvete.

Och skratta lite åt det här:
http://www.expressen.se/nyheter/1.1443265/get-misstankt-for-vapnat-ran

EDIT: Tror jag har gjort nåt slags försök till budget och plan. Det har tagit timmar, och resultatet är allt annat än bra. Hoppas verkligen att det blir lättare nästa år... Hoppas på stor respons från de andra i gruppen, så kanske det där blir rätt bra ändå! Huvudsaken är ju att de är med på tåget så att säga, så att jag inte har skrivit något som är helt FEL, som bara jag trodde att vi tyckte... *s*
Fick även ett inlägg i min logg på fb som gjorde mig himla glad, så nu tänker jag gå och lägga mig och läsa om mobbing och målning på Duma Key ett tag. Jag tipsar verkligen om den boken, en av de bästa böcker jag har läst på länge!!!

Här är den:
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9170029091

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar