onsdag 1 september 2010

Jag försöker hålla näsan över ytan

men bara det blir man trött av. Jag har läst texten till första seminariet, men inte den vi skulle läsa till eftermiddagens föreläsning. Jag har helt enkelt inte boken, och hoppas att man klarar sig utan....

Det blev liksom för mycket när jag inte hann förbereda mig alls, utan skulle komma ikapp allt som vi skulle ha gjort INNAN kursstart, som alla andra har fått reda på långt innan, när de fick sitt välkomstbrev som inte jag fick. Jag har ingen litteratur, ingen koll och dessutom en massa att läsa.

Dessutom var den första texten vi skulle ta oss igenom..... ja, alltså, jag fattade INGENTING av den. Fick panik och tänkte "ska det vara såhär så kommer inte det här att gå!!" men den andra texten var inte alls svår.

Hade lite lätt panik för att det skulle vara heldag på skolan, och strålande sol, idag. Skrev en tråd på forumet och frågade efter P-hus i gävle, och så dyker det upp en tjej som säger "min man har en parkering 10 min från högskolan, han kan hålla koll på din hund!"
Jag KÄNNER inte den här tjejen. Än mindre hennes man! Fantastiskt, tycker jag!

Fast idag regnar det, så fuck you yr-vädret som ljög för mig, tack så mycket till vädergudarna och vovveristens man får förhoppningsvis ledigt från Krux-passning. Om det nu inte spricker upp och blir soligt på eftermiddagen, då.

3 kommentarer:

  1. Texter som du ska läsa inför föreläsningar är ju bara som ett stöd, för att det är lättare att förstå föreläsningen. Det brukar jag sällan läsa, särskilt inte om jag har mycket annat. Koncentrera dig på den litteratur som kommer på seminarium och tentor!

    SvaraRadera
  2. nej, men jag är en sån där som vill vara förberedd... vi har så få seminarier och föreläsningar så det känns som att det gäller att få ut så mycket som möjligt av dem. men som det var nu så var det helt omöjligt, särskilt som att jag ju inte HAR några böcker som jag kan läsa i...

    SvaraRadera
  3. Det går BRA så där känner alla som börjar på universitet tro mig. Jag funderade stundtals på om jag verkligen var läskunnig i början på lärarutbildningen det blir klart bättre när man får lite mera koll på vad som krävs av en!

    SvaraRadera