måndag 6 september 2010

Krux tjänstetecken blev URSNYGGT!

Jag hämtade det på Loboo idag, och även fast jag helst skulle ha velat ha det lite mer åt det rosa hållet, så matchar det han rååååååsa koppel otroligt bra! Det är ju LITE mer lila än kopplet, men det syns faktiskt inte.

På dagen har jag varit vapple-vakt. Nu är det bara tre små ulltottar kvar hos syster, och de växer! nu börjar de vara väldigt skojjiga faktiskt. Alla tre (även tiken) skuttade glatt nerför trappan när de skulle ut, och samma sak åt andra hållet.

Jag tog med mig nån av hanarna ut till klubben. Först fick han ju en lagom lång biltur, och så fick han knata runt lite på klubben, hälsa på GunBritt och Åsa och så tog jag ut Krux, vilket den lilla herren INTE uppskattade. Fifan, vad är det där för stort svart monster?? Lite konstigt, för de har ju gillat Krux förut. Vi satt uppe på altanen rätt länge och lilla ulltussen blev snart så kavat att han traskade omkring rätt så obekymrat under bordet igen. :-)
Jag gick en liten sväng till vid parkeringen, och lekte lite "hämta godis ur handen" inne i räddningens metalltunnel som står där. Det var skoj, tyckte Liten.

I kväll har vi dels hunnit med en kursstart. Verkar vara ett roligt gäng, kom upp mycket bra tankar och funderingar!
Dels har vi tränat lite mer på uppvisningen, jag och Eva, på klubben. Det gick förvånansvärt bra med tanke på att Krux var så dåligt uppvärmd.

Nu ska jag gå i säng med en bok om Pedagogiskt arbete och kön - nu känns det som att jag ligger efter med pluggandet, har inte hunnit göra nästan något alls idag! :-( Imorgon blir det hårt jobb, tror jag, så jag kommer ifatt ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar