onsdag 22 september 2010

Över till något roligare

för jag orkar inte lägga mer energi på att skriva om skitbilen, som inte förnekar sig... Den verkar liksom ha som livsuppgift att förstöra för mig - undrar om den inser att den kan få avsluta sitt "liv" om den inte slutar jävlas? Den kanske VILL dö... hmm.

Ja, som sagt, orkar inte. Så istället skriver jag om hur schyssta Gävle BK är. :-D
Jag har haft lite ågren över mitt boende i Gävle nästa vecka, när jag ska vara i skolan. Har funderat på, undersökt och förkastat ett antal idéer om lösningar. Husvagn, vandrarhem, bo i Söderhamn, och bo i bilen. Visst kan jag bo i bilen, men det känns lite sådär - dels så skulle jag vilja ha tillgång till ström då, så att jag kan koppla in motorvärmaren, dels så känns det som att det kan bli lite svårt att plugga. Mörkt och dålig tillgång till el så att jag kan sitta vid datorn.

I vilket fall, så skickar jag iväg ett mail till både Gävle och Valbo BK och frågar om det finns nån möjlighet att bo i deras klubbstuga, och vad de isf ska ha betalt för det. Jag skickade mailet i eftermiddag, och när jag kom hem från dagens jobb (privatlektion) så ringer de från Gävle. Visst kunde jag bo där! Jag fick ta med egen madrass (det föreslog jag redan i mailet) och det fanns micro, tillgång till toa och rinnande vatten, och han skulle dit och öka på värmen lite så jag inte skulle frysa.

När jag frågar vad de vill ha betalt, och stålsätter mig på nån hemsk summa, så säger han "inget". Jag tänker sponsra deras klubbkassa lite ändå, jag tycker det är självklart att de ska ha nån slant för att jag bor där, men några 350:- (som på det billigaste vandrarhemmet) per natt blir det alltså inte. :-)

SÅ skönt!! :-D

Valpen blir roligare och roligare. Nu har jag gått en rejält lång promenad för att vara med valp, tror vi var ute i nästan 40 minuter, och det är inga som helst problem. Han blir varken jättetrött eller överspeedad. Jag tänker inte gå så långa promenader VARJE dag, men det känns skönt att kunna göra det ibland iaf. Han ligger snällt i buren i bilen när jag tränar, han hade jätteskoj hos uppfödartanten igår och kissar nästan aldrig inne. Däremot så tycker han inte att man ska BAJSA ute, vilket alltså innebär att han gör det inne istället. Suck.
Imorgon ska han ha dejt med en eventuell valpköpare, men om det blir någon försäljning till den personen skulle han tydligen vara kvar hos oss några veckor till, innan han flyttar. :-)

1 kommentar: