onsdag 11 maj 2011

Lydnadsträning

Jag ska visa upp apporteringarna/hoppen elit och neråt, alltså metall-hopp, hopp-apport med trä, hopp-sitt hopp, vanlig apportering och så ettans hållande och tillbakahopp nästa vecka. Dags att börja träna in hopp-apport kanske? Och metallen som han knappt ens vill gripa, hehe. Men det värsta som händer är att jag visar min mänsklighet och att jag vågar bjuda på mig för eleverna, känns inte som att det är någon katastrof faktiskt. *s*




Steg ett blir att få honom att bli lite säker på att man ska hoppa på tillbakavägen ÄVEN om det inte är närmsta vägen. Går bra utan apport, var svårare MED. Här har det blivit lite snett i alla fall, vi jobbar vidare med det.




Jag var tvungen att prova med metallen också, här lägger jag ut den för att se till att den inte hamnar snett. BLÄ säger Krux, tror att han blir störd av att jag står och håller i mobilen också - men hämtar ändå metallen efter en påminnelse.

Jag lade två platser också och är GRYMT nöjd. Båda två var 4-5 minuter långa och han låg faktiskt LUGNT! :-) Jag börjar ju känna mig rätt säker på att han ligger, det var väldigt länge sedan han klev upp nu, men han har ändå hela tiden legat väldigt oroligt vilket gör mig sjukt nervös ändå, trots att jag vet att jag borde lita på honom vid det här laget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar