söndag 8 maj 2011

Lägga planer och klippa hund gick bra

med nya naglar. Träningen vet jag inte om den hade gått bra, träningssuget försvann verkligen HELT när jag fick veta att Ericas Harry var avlivad. :-(
Men att dela färskfoder gick åt helvete, kan man säga. Jag anade ju att jag skulle paja någon nagel ganska fort, eftersom jag är som jag blev, men jag trodde nog att det skulle vara något lindrigare. Blodet skvätte över halva köket, jag svimmade på toaletten och det återstår att se om min vanliga nagel, som finns där under all acryl, sitter kvar eller tänker lossna helt. Jag har aldrig tappat någon nagel förut, så jag HOPPAS verkligen att den stannar kvar, för GUD så jävla äckligt. Den är iaf mindre blå nu efter ett par dagar (från början var den mörkblå ända upp till nagelbandet) så jag hoppas, hoppas.

Idag har det faktiskt varit bättre - jag har inte behövt gråta VARJE gång jag har råkat nudda höger pekfingernagel, och det har inte blött nästan något alls idag.

I lördags var jag lite dubbelbokad - klubbens enda tävlingsledare i elit (det finns ett par till som absolut skulle klara det, men som verkligen inte vill) och lydnadstävling på UBHK. Samtidigt var det pedagogikhelg i instruktörsutbildningen. Jag fick helt enkelt missa ett par timmar på instruktörsutbildningen.

Fyra ekipage, Eva fixade SLCH till sin yngsta och de andra gick det väl lite ömsom vin, ömsom vatten för. Tror jag gjorde ett bra jobb trots att jag var lite splittrad och grymt trött. Jag hade ju haft lite kaos hemma natten innan (nageln...) så jag hade lite svårt att somna, och det var ett par kursare och vänner på planen bredvid - som gjorde ett fantastiskt jobb, btw! :-)

Instruktörshelgen har varit jättebra också, och jag och AL avslutade med bra träning efteråt. Krux har ingen jäkla aning vad ställande under gång är för något, men efter den första metallapporteringen så gick det bara bättre och bättre, på slutet riktigt bra!

Både Krux och Kotte var till kiropraktor i lördags. Jag var ju redan på två ställen samtidigt (typ) så mamma och pappa tog dit Krux. Tydligen var han ganska sned och stel åt ena hållet. :-/ Får se vad det blir av det, för jag ska tydligen ta det lugnt med honom i två veckor och jag har redan fuskat lite med metallapporteringen. Ska han ta det lugnt måste jag nog lära honom att gå på toan inne, han är inte särskilt lugn utomhus och ska han inte heller få jobba så lär det bli värre. Inne är han ju filbunken himself så länge det inte händer nåt spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar