måndag 2 maj 2011

blogg-lat

Det har hänt så mycket sedan sist jag skrev, att jag faktiskt inte vet var jag ska börja. Ska jag skriva om allt så blir det så många sidor, det går bara inte.

Jag har haft en fantastisk tid. Bästa Johanna kom upp, jag hade bästaste kalaset med fantastiska människor och var fullständigt lyrisk. Och tänk så snäll jag måste ha varit, jag är fortfarande lite chockad över hur otroliga presenter jag fick! Och TACK till Erica, Sebbe och Lena som fixade med all mat, gud så skönt och så god den var!

Jag var nog lite väl stressad dock, för när jag slappnade av så fick jag nån märklig sjukdom - illamående, ont i magen, ganska mycket yrsel och nån slags ögoninflammation. Och nej, det var INTE dagen efter kalaset, dagen efter var jag bara vanligt bakis, sådär lite sliten. Jag var helt död ett par dagar vilket var katastrof för skolarbetet, tur jag har bästa killen i världen som kunde ta hand om mig och djuren iallfall.

Jag har haft kvartsamtal på instruktörsutbildningen vilket kändes mer som 15 minuter ego-boost (tänk att jag är så fantastisk??) och Krux har vittrat sig lite och det har gått bra.

Jag har jobbat en dag på en jättefin förskola, jag har försökt samla ihop tåtarna till en kursstart, jag har skrivit hemtenta och jag har varit i stugan över valborg och pluggade visserligen mest, men hann med att lägga flera spår till hundarna och träna en massa linjetag, stoppkommando och närsök med Krux. Och så hann jag vara lite skogshuggare också.

Jag har gått jaktkurs, skrivit klart en hemtenta (som jag blir glatt överraskad om jag får godkänt på - men man kan väl inte alltid satsa på bra betyg kanske) och vilken dag som helst kommer jag ifatt med det jag ska göra som sammankallande i lydnadsgruppen. Jag har ringt och raggat bakdömning, jag har bokat upp mig på att figga på ett MH och vara tävlingsledare på ett par lydnadstävlingar. Det är mycket nu!

Den här veckan och nästa har bästa killen åkt till Skellefteå och jobbat, så jag är alldeles ensam. :-( Jag tröstar mig genom att låta hundarna sova i sängen, och Krux, mammas hjärta, har inte glömt hur man sover i sängen: med mamma som huvudkudde hela natten. <3

1 kommentar:

  1. Gulle du - för din skull är det väl ingen sak att göra lite mat!

    KRAM // Erica

    SvaraRadera