tisdag 10 maj 2011

Jaktkurs!

Tredje tillfället på jaktkursen idag. Den här gången var Krux mycket duktigare än förra gången när han blev så över-eggad att han liksom bara blev trasig. Nu fick han göra sina markeringar bland de första så att han inte hann ladda så mycket, och plockade in båda markeringarna helt ok. Den första var han inte så klockren utan fick söka lite, men höll sig inom ganska litet område och jobbade bra. Det är lite svårt att hålla de här dummysarna bra också, han tenderar att smånagga lite på dem (NÄSTAN tugg) när han kommer in.

Efter de två vanliga markeringarna fick vi göra två minnesmarkeringar, och då hade han ju suttit och laddat så pass att han inte var så himla duktig på att gå vid sidan, men löste det ok och när han hämtade den första så KUNDE han bara inte hålla sig, så hundjäveln pissar. Inte bara okynnesmarkerar heller, utan han var kissnödig på riktigt. Försökte gå mot mig och kissa samtidigt...

Sista övningen var med vilt, och det gjorde han klockrent. Nöjd med busen idag!

Tänk, nu vet jag hur vanliga hundägare har det. Alltså, sådana där som kan lämna sina hundar ensamma ett par timmar då och då utan att det ska vara katastrof. Kyuss har varit ute i Ansmark sedan igår, och så märkligt det kändes i morse när jag hade rastat hundarna och bara lämnade dem hemma och kunde vara trygg med att de har det bra! FRIHET! Jag skulle så gärna vilja att det var samma sak med Kyuss, men inser ju att det inte kommer att bli så. Jag är nöjd om han går att lämna sisådär en halvtimma eller kanske till och med 45 minuter någon gång ibland. Hoppas...

2 kommentarer:

  1. Du gör det bra med Kyuss! Vi ska träna på söndag kl 19.00 om du vill haka på med Kruxen!

    SvaraRadera
  2. Såg det på fejjan - jag kommer kanske vara för trött efter en ganska intensiv vecka och helg, men OM jag orkar så skulle jag så gärna vilja komma och träna med er!

    SvaraRadera