fredag 1 mars 2013

Fredagsmys

Vilken bra dag! (fast den är ju inte slut än, egentligen borde man väl inte våga skriva sådär...)


Först min andra självständiga dag i förskoleklass, och det gick bra. Nu fick jag ju dölätt idag eftersom halva (!!!) gruppen var hemma, både lediga och sjuka. Dessutom, förutom att det var en rolig dag på praktiken där vi gjorde jätteroliga saker tillsammans jag och barnen, så var det sista dagen på praktiken på en vecka. De har sportlov nästa vecka och då är jag hemma. En hel vecka hemma med mitt pyre! Så skönt det ska bli, som jag har längtat!

Och så kvällsmys, först på nydala i konstsnöspåret med Krux, där det var så isigt och hårt att vi slog nytt rekord, 14,17 och då var tidtagningen igång några extra sekunder innan jag fick ner mobilen i fickan från början också. Tyvärr hade jag knutit skorna alldeles för löst så det och det hårda föret gjorde att jag fick rejält ont i benhinnorna, så jag tog bara ett litet andra varv. Kom hem och hittade pyret sovandes i sängen med sin pappa och kände hur hjärtat blev så fullt av kärlek så jag började lipa. Att man kan älska någon så?

Nu är det dags för lite mer traditionellt fredagsmys med chips, godis, cola och kanske en liten film om sambon tar sig upp ur sängen. Nöjda hundar, nöjt pyre, nöjd pappa och nöjd mamma här hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar