fredag 8 mars 2013

Intressant dag!

Fylld av tröga människor på nydala, gamla chefer som gav mig kicken och nu jobbar på myrorna (gud straffar somliga med detsamma, andra tar det lite längre tid för?) skidåkning, svindyra pjäxor på sporthuset, dessutom är jag gräsänka för P kutade över till grannkåken och äter mat och dricker öl och glor på hockey med polarna. Och spontanbesök av både svärmor och mina egna föräldrar på en gång, finfint!

Allvarligt talat, om man släpper fram sin hund hur som helst och får ett vänligt påpekande att "nu är din hund ute och ränner lite" och sedan, när man inte ens gör en ansats att ta in den får ett ganska bestämt "kan du ta undan din hund?", svarar man då "javisst, ursäkta" eller "varför då?"

Jag blev rent otrevlig innan karlajäkeln fick undan sin hund, äntligen. Så himla synd att det ska behövas! Jag är i hemlighet lite glad över att det i alla fall inte var min hund som hans hund stod och hälsade på i flera minuter eftersom han uppenbarligen hade lite svårigheter med att förstå vad "ta undan din hund" betyder.

Krux var ganska duktig, i alla fall. 4 små varv, och han jobbade på ganska idogt, var TRÖTT sista varvet. Han är faktiskt fortfarande lite trött, såhär flera timmar efteråt så han tog nog ut sig ganska bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar