onsdag 6 mars 2013

Klister i spåret

Jag tror faktiskt vädergudarna var lite emot mig idag.


Först åkte jag upp till hundspåret så tidigt jag bara vågade väcka pyrets pappa, så att det inte skulle hinna bli så mycket snö och så mjukt. Det var 8,6 km KAMP för att flytta sig från befintlig plats, satte man ner skidan så var man FAST. Så mycket klibbade det. "Inget glid" är liksom inte ens i närheten. Om det var nerförsbacke, Krux drog allt han var värd OCH jag stakade så tog jag mig framåt. Annars fick jag typ gå med skidorna för att ta mig, alltså jag fick lyfta skidan för att kunna flytta den framåt i princip. Jag hade som mål att ta mig runt 8,6km på under 40 minuter och trodde att man lätt klarade det, jag var inte ens i närheten: 42,54 minuter.

Så åkte jag hem, redan när jag stoppar in skidorna i bilen slutar solen att gassa och istället börjar snöstormen. En timma senare var det minusgrader, det blåste och var svinkallt. Promenaden till hälsocentralen för att kolla upp min handled (det var ingen fara med den, hurra!) var inte alls skoj.


På kvällen, när det gärna hade kunnat vara lite klibbsnö och inte alltför kallt ute eftersom jag skulle lägga Krux på platsliggning, jamen då var det närmare 10 minusgrader minsann!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar