tisdag 5 mars 2013

Dragträning med Lag 15

I söndags åkte sisådär halva lag 15 (Umeå BK) upp till Selet och körde en av sträckorna till vindelälvsdraget tillsammans. Jag fick inte med mig Pierre som skulle på infoträff till babysimmet, så jag stal Pyret och åkte upp ändå. Det innebar ju att jag inte kunde köra hund, men jag ville vara med ändå, och jag hade någon liten förhoppning att någon kanske skulle kunna tänka sig antingen att ta en liten sväng med Krux eller kanske prova köra honom tillsammans med någon annan hund.

Istället hade jag sådan jädra röta att Idas kille (antar jag att det var... det KAN ju ha varit en kompis också bara, men det tror jag inte) var med och hade tänkt åka utan hund. Han ville gärna låna Kruxet!
Se bara så glada de var! *s*

De körde en sträcka på ungefär 6 km, där mötte de upp mig och Carin, som hade med ved och gjorde både varma mackor och korv över öppen eld. Skitmysigt och jättegott! Vi fikade, pratade allmänt om draget och annat och så åkte de tillbaka. Jag försökte ta emot hundarna och belöna dem, de jag hann. Det var opistat och tydligen svåråkt, men Krux var inte så himla trött när han var klar faktiskt. Han har varit klart mycket mer flåsig när jag har kört och pressat honom lite mer. Tror att han, trots att han förmodligen har mycket sämre kondis än de flesta av hundarna som var med, klarade sig ganska bra i konkurrensen ändå tack vare att Nils ju kan åka skidor, i motsats till mig...




Mindre än två veckor kvar nu! Herregud så roligt det ska bli.

Pyret, han sov. Han gjorde inte så mycket annat än sova faktiskt, trots att jag till och med stökade runt och bytte från bilstol till vagn för att han skulle slippa ligga i bilstolen så länge. Han vaknade knappt, somnade bara om. När han skulle tillbaka till bilstolen blev han som vanligt ledsen (det blir han alltid, han gillar den inte alls) men somnade fort om även då. Jag behövde inte ens amma eller byta blöja i bilen för han bara sov, sov och sov. Väldigt praktiskt. :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar