tisdag 5 februari 2013

Mammafika

Ikväll var jag med på dejt med sisådär 10 nyblivna eller blivande mammor och de nyblivna mammornas små bebisar. Vissa var mindre än andra, Alexander var nog störst skulle jag gissa eftersom han var klart äldst. HUR roligt som helst! Tidvis skrattade jag så jag kiknade, och samtalsämnena var verkligen skiftande, allt från hängbröst till bajs, lavemang, kräks, choklad som är frukt, hemska sköterskor och så vidare och så vidare.
Sander har liksom sovit bort hela dagen idag, på kvällen under fikat var han vaken ganska mycket men då var han inte så himla glad, utan lite sådär halvsur. Nu ska jag lägga mig i sängen och tanka lite närhet från pyret (jag är lika närhetstörstande som han) för att ta igen att han låg och sov i sin vagn i flera timmar.

En nära vän skrev något häromdagen som är så himla sant: Det är så fantastiskt att han finns nu, att han var där i magen hela tiden. Nu finns denna lilla person.

Tänk att jag har varit med och gjort den här lilla personen, som först bodde i min mage så himla länge och levde rövare, och som just nu ligger i min säng, sover sött och väntar på mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar