lördag 23 mars 2013

Parstafett i holmsund

Med skidor och stavar från Pether, pjäxor från Helene och jacka från Pierre så åkte jag iväg till Holmsund för liten inoff tävling på Holmsunds hundklubbs spår på golfbanan. Hunden stod jag för själv i alla fall.

Det var en liten parstafett, man åkte två stycken i ett lag och åkte två små varv alltså 2+2 km var. Jätteskoj var det! Jag parade ihop mig med Lisa och hennes jaktcocker Elton och det visade sig att vi matchade varandra perfekt, vi ramlade på varsitt varv och gjorde nästan precis samma tider, jag gick 2 sekunder långsammare per varv.

Vi slutade näst sist (alla vorsteh och sånt med superproffsskidåkare hamnade självklart långt före) så jag tycker vi var ganska duktiga faktiskt. Jag lyckades klanta mig första varvet och kände mig riktigt taskig dock... Jag kom ifatt en kompis och skulle köra om, hade stenkoll på var hennes hund och min hund befann sig på spåret för att få en bra omkörning. Fast nu är det ju himla bra om man också har lite koll på var man SKA. Precis när jag ska köra om gör spåret en rejält tvär gir, så det blev aningen panik där ett tag. Båda två höll sig på benen och vi krockade inte eller så, men det blev ju verkligen allt annat än en snygg omkörning måste jag säga! Pinsamt.

Lisa bad någon snäll kvinna på plats att ta ett par bilder och så filmade Lisa också (klicka på länken). Filmen är från målgången i slutet och där syns det ändå att han har gått ganska hårt och blivit lite trött! Duktiga duktiga hund!

Allas individuella tider:
Hannes 4,10+3,52=8,02
Jan 4,07+4,08=8,15
Gunnar 4,20+4,22=8,42
Elsa 4,32+4,33=9,05
Jonas 4,50+4,25=9,15
Susanne 4,50+4,48=9,38
Anna C 4,52+5,04=9,56
Lisa 5,35+5,13=10,48
Lena 5,15+5,37=10,52
Anna N 5,40+6,29=12,09




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar