torsdag 31 januari 2013

Utmaningsdags

Utmaning nummer 1: minst 2 km -utmaningen. Check, utan några större problem.

Utmaning nummer 2: minst 20 km totalt med högst pace 9,30. Totalt blev det strax över 22 km, så check på den också.

Nya utmaningar
Utmaning nummer 1: Fail. Inte för att jag inte klarat/inte kommer att klara, utan för att det inte är någon utmaning om jag inte bryter benet eller nåt. 10 mil skulle jag gå från den 25:e till den 25:e, och bara några dagar in på det har jag klarat av 38%.

Utmaning nummer 2: Bränna minst 12 000 kalorier. Ingen annan verkar tro att jag klarar det här, så vi får väl se. ;-) Den här utmaningen är tillsammans med Krux, så de kcal jag bränner på skidåkning med honom räknas alltså också.

Utmaning nummer 3: Den här tror däremot inte JAG att jag klarar. Jag tävlar med Miss J vem som går längst. Hon räknar med alla steg hon tar med en stegräknare, men jag ruttnade på stegräknaren så jag räknar bara mina RK-kilometrar istället. Man kan säga att hon leder, än så länge...

Utmaning nummer 4: Eller, ska vi säga att det här är ett mål kanske? Jag vill klara av att hålla ett tempo på 8,30 min/km, i 5 km. Gissar att jag klarar det lagom till sommaren eller så. *s* Det blir alltså halvmilen på 41,5 minuter, vilket skämt... Men det är tufft för mig, så skit samma vad andra klarar av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar